FAQ

Wij merken dat er veel vragen zijn rondom het dragen van medische mondmaskers. Om uw vragen te beantwoorden hebben wij de meest gestelde vragen mét antwoord voor u op een rijtje gezet. Wij zijn geen medische instelling, voor medische vragen raden wij u aan advies in te winnen bij een zorg professional.

  1. Hoe draag ik mijn mondmasker?
    Een medisch mondmasker remt de verspreiding van virussen mits u het masker correct draagt. Het opzetten, dragen, en bewaren moeten zorgvuldig worden gedaan om hygiene te waarborgen. Hierbij een stappenplan:

    Het mondmasker opzetten:
    – Was uw handen grondig voordat u uw masker opzet.
    – Raak alleen de elastieken van uw masker aan bij het opzetten van het mondmasker.

    Het mondmasker dragen:
    – Vermijd het aanraken van uw medische mondmasker.
    – Vermijd het op -en afzetten van het masker.
    – Zit het masker niet goed? Raak alleen de zijkanten van het masker aan zodat het opnieuw kan bevestigen.
    – Draag het mondmasker niet langer dan 8 uur. Wij adviseren u na het gebruik uw mondmasker weg te gooien.

    Het mondmasker afzetten:
    – Raak enkel de elastieken van het mondmasker aan bij het afzetten.
    – Was uw handen na het afzetten van uw mondmasker.
    – Moet u uw masker voor een kort moment afzetten? Stop uw masker in een lucht doorlatende zak.

    Het mondmasker bewaren:
    – Kies een vaste plaats voor uw mondmaskers, bij voorkeur in een gesloten stoffen zak.

  2. Reduceert het dragen van een mondmasker het besmettingsrisico?
    Het dragen van mondkapjes draagt bij aan het reduceren van een besmettingsrisico. Het resultaat is afhankelijk van correct gebruik en de opslag van het masker door de gebruiker. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het correcte gebruik van medische artikelen. Wij raden iedereen aan om eventuele bijsluiters te raadplegen.

  3. Kan het dragen van een mondmasker nadelig werken?
    Het is van belang om een medisch mondmasker op een goede manier op te zetten en te dragen. Als dit niet op de juiste wijze wordt gedaan dan bestaat er een kans dat u het masker infecteert en daarmee uzelf besmet.

  4. Wat is het verschil tussen een medisch chirurgisch masker en een FFP-masker (ook wel KN 95 masker genoemd)?
    Een medisch chirurgisch masker houdt vloeistofspatten tegen, maar dit masker blokt geen kleine deeltjes uit (zoals virussen of bacteriën). Het chirurgisch masker beschermt patiënten tegen ziekteverwekkers uit de neus of mond van bijv. medisch personeel. Daarnaast beschermt het de gebruiker voor het aanraken van eigen mond of neus.  Het FFP-masker filtert in- en uitgeademde lucht. Het filtert 95% van alle deeltje in de lucht.

  5. Welke betaalmogelijkheden worden aangeboden door VinaProtection?
    IDEAL, PAYPAL, MasterCard, afterpay, verzending met rembours.

  6. Hoe dien ik een klacht in?
    Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@vinaprotection.nl
    Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

  7. Wat zijn de regels rondom het retourneren van onze producten?
    U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier, deze vind u onderaan deze pagina. De ondernemer VinaProtection vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

WhatsApp chat